Saturday, 29 September 2012

Kasting di Sungai Sematan

December 2010 yang lalu aku pulang ke Sematan tapi waktu monsun begini sememangnya tidak sesuai untuk kasting dan dengan perasaan hampa bercampur campur akhirnya pulang dengan tangan kosong. Sahabat ku Oland yang datang dari Batu 7 Kuching serta Kobis Bungo akhirnya hampa dan alam menjadi saksi kekumpauan kami.


Ada Kambing, Manok, Ikan, Sausage




Acara BBQ malam sebelum pergi kasting keesokan harinya





Oland

Kobisbungo Dan Aku










Kami Semua Kumpau Weh... 

6 comments:

theolrascal said...

kumpau..

ini vokabulari pemancing yang wa belajar dari lu..he he

Shahbudin Talib said...

Kumpau sering meniti dibibir setiap pemancing malaysia dan vokabulari tersebut sememangnya telah meniti dibibir setiap pemancing Malaysia ketika ini. Ada juga yang menyebut "BANGAU" dan ini juga dengan sebutan tersebut boleh menjadi bahan jenaka setiap pemancing.

Rydzal Hanief said...

Bila g nak casting kat sematan...x sbr nak baca blog abg seterusnya...lain kali casting ikan air tawar kat kapit sarawak.atau cara memancing ikan kelah..

Shahbudin Talib said...

Insyallah kalau diizinkan pada tahun hadapan akan ada penjelajahan di sekitar Sarawak dan beberapa segment akan dimuatnaik bagi memenuhi info berkenaan cara pancingan serta species yang berbedza.... nantikan...

Rydzal Hanief said...

Dlm hujung bulan nie kemungkinan kami geng pancing kmpng temengong dan berberapa org geng dr kmpng telaga ai hendak berhasrat pegi sematan...mana satu tempat yang menarik atau lubuk ikan kat sana?

Shahbudin Talib said...

Sematan banyak tempat utk memancing. kl Landbase biasa kawasan jt sekitar sematan sahaja tapi kl menggunakan boat boleh pergi lebih jauh sedikit seperti pulau talang talang,teluk melano atau serabang atau kawasan sekitar.